sâmbătă, 21 februarie 2015

Povestea mea cu noul Smart, de Cristian Iancu



                Salut. Ma numesc Cristian Iancu si sunt un pasionat al brandului auto Smart, posesor de Smart Forfour si Fortwo 450. Cu sprijinul Autoklass Pipera si Smartfan.ro am avut ocazia sa testez noul model de Smart Fortwo 453 timp de o saptamana, in conditiile normale de utilizare in oras.
Va anunt, inca de la inceputul acestui articol, ca parerea mea va fi strict legata de comparatia cu modele detinute de mine.


 Incepem cu exteriorul, si cum ma apropii de masina, aceasta ma cucereste din toate punctele de vedere. Vorbim la impresie generala, daca ma apuc sa fiu carcotas gasesc ca farurile nu au lupa si au bec H4 ceea ce nu am suportat niciodata. In rest, farurile cu DRL sunt minunate,
stopurile sunt chiar o nebunie, mie unul imi plac maxim! Oglinzile sunt uriase si numai bune pentru a nu rata nici un unghi in oras, bine asta - pentru cine le foloseste ;) .




Linia caroseriei este una foarte fina si bine definita, as putea sa spun ca nu exprima deloc agresivitate, ci este doar “fancy”. Stergatoarele fata as fi preferat sa fi ramas ca la modele anterioare 450 si 451, mi se pareau mult mai practice, in schimb, problema majora pe care o am cu exteriorul masinii este asa zisa capota (unde, de fapt, nu este nici un motor;) ci duce la baterie, schimbat becuri, lichid racire, lichid parbriz) NU ARE NICI UN SISTEM DE BLOCARE. Si asta ma face sa gandesc cand minunatii nostri romani, care se pricep la furat, vor descoperi ei minunea asta.... multi posesori de noul Smart Fortwo 453 se vor trezi fara baterie, capota sau orice altceva este pe acolo. Un mare minus aici.


                             
 Deschid usa si „oauuu!” prima impresie este ce bine arata bordul, ma asez pe scaun, pozitie buna, confortabila cu reglaj pe inaltime. De asemenea, volanul are si el reglaj pe inaltime.... aaa, si apropo - volanul este minunat si comenzile alea de pe el imi plac maxim! Aspectul si senzatia pe care o ai stand pe scaun cu ochii in fata este una  de bucurie...de mandrie, nu stiu exact cum sa ma exprim. Consola centrala cu unitatea radio si controlul climatizarii sunt exceptionale ca design, vizibilitatea este perfecta, suficiente locuri de depozitare. Dar……. sa trecem acum la detalii! Sau mai bine nu, ar insemna sa vobesc mai mult despre Renault decat de Smart si nu vreau asta, prefer să vorbesc despre ce mă pasioneaza cu adevarat…. In schimb, ceasurile de bord sunt unice si minunate, simple si utile cu ecranul computerului de bord cu LCD color, toate informatiile de acolo fiind de folos .Am uitat sa mentionez ca are pilot automat standard. Calitatea materialelor de la interior este ok, nu este un minus, deeeesi sunt mai slabe calitativ ca la modelele anterioare, parerea mea ;)!









Sa trecem la chestii mai delicate - motorul. Masina testata de mine  era benzina cu 999 cmc si 71 cai, cu o cutie manuala cu 5 trepte. Problema apare la consum, la felul cum trage si la cum se comporta in mers. Treptele sunt extrem de luuuungi (parca nu se mai termina), daca schimbi in turatii mici, gen 2500 - se subtureaza, schimba brusc indiferent cat de usor ai umbla cu pedala de ambreiaj. In ceea ce priveste consumul, consider ca un consum de 9-10-11 este unul  foarte mare pentru o masina mica de oras. Mentionez ca nu am mers ca nebunul, am mers fix cum merg cu celelalte doua masini. La ele  am consum de maxim 9, 10 la ForFour, si respectiv 7 la fortwo - tinand cont ca una este din 2004 si alta este din 1999 deci…… Mi se pare inaceptabil ca o masina productie 2015 sa consume astfel!  Am reusit sa scot un consum minim de 6.4, dar nu intr-un fel in care nu am mai condus niciodata si care nici nu este unul pe care sa il repet intr-un trafic, ca cel din Bucuresti.
 Eu, tind sa cred ca toate provocarile :) masinii, vin de la CUTIE si singura sansa de scadere a consumului va fi cutia automata, care va aparea in cursul acestui an.   

Trecand peste acest  inconvenient sa spunem ca masina vine cu asistenta la plecare din panta si sistem start-stop, ambele fiind foarte utile, franele sunt si ele foarte ok, desi pe spate nu are discuri ci  tambur.

Era sa uit de raza de bracare!!! de „doar” 6,95 metri  este minunata, cum se poate vedea in filmuletul de mai jos.
Suspensia pare  dura initial, dar dupa cativa kilometri parcursi  te obisnuiesti.


Portbagajul se deschide din două bucati: cu luneta care se ridica si poti baga diverse fara a fi nevoie sa deschizi totul, si cea de a doua bucata cea de jos, care se coboara ca la furgonete.


 Ce m-a deranjat, poate fi un detaliu dar... la viteze de 70-80 km/h se aude un zgomot puternic de vand in coltul usii.


Si pentru ca nici o poveste nu e poveste pana nu apar si niste peripetii, ei bine si eu am avut parte de ale mele. In a doua zi de testare, am ajuns acasa opresc motorul si observ ca au ramas aprinse farurile , incerc sa le sting si nimic. Caut butoane sigurante apas pe orice posibil si tot nimic. Zic sa pornesc motorul si sa vad ce se intampla! Moment in care bordul se transforma in pom de Craciun si motorul nu vrea sa porneasca. Repet operatiunea de 2-3 ori vad ca nu se intampla nimic, decid sa caut o cheie sa scot borna de la baterie. Scot borna, o las 10 secunde si o pun la loc si ca prin minune toate erorile dispar.

Ma intreb, fara raspuns, oare ce a avut? De atunci, nu a mai facut fite. Sistemul start-stop de cateva ori nu a mai pornit motorul la semafor...insa asta nu e asa mare scofala. Ma intreb oare ce facea o domnisoara daca patea treaba cu luminile, sau un domn neexperimentat,in varf de munte? Poate aflu raspunsul in perioada urmatoare, poate a fost doar o exceptie ;)

Am pozat erorile, ca mi-au placut culorile :):










Dupa toata experienta  trag o concluzie: Este o masina aratoasa, exterior cat si interior(daca poti trece peste micile detalii, stiti voi care ;))! Supremul cuvant in decizia de cumparare insa il va avea testarea motorului de 900 cmc turbo cu cutia automata, care va aparea in cursul acestui an.


Galerie foto completa merita vazuta si multumesc pe aceasta cale lui Vlad Mirica pentru ca m-a ajutat cu zona aceasta.

PS: ;) Am pastrat picanteriile la final, o mica intrecere intre nou si vechi:





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu